tirsdag 27. mai 2008

40 % jurist

På torsdag var jeg på en studentpub for å få meg eksamenspils. Bartenderen ga meg en hundrelapp for mye i vekslepenger. Jeg sa fra. Han takket, og la til at det var overraskende ærlig av meg. Jeg mente at såpass måtte man kanskje vente: - Vi er jo tross alt på en jusspub. De fleste her er jusstudenter. - Ja, det er nettopp derfor jeg er overrasket.

Ex.fac. i overmorgen. Yrkesetikk og sånt. Jeg har i det minste kjøpt læreboka. I dag.

torsdag 24. april 2008

Og så hestekarusell, da, gitt

Jeg drømte at SiO hadde gitt meg en ny leilighet under oppussingen.

Leiligheten lå i 14. etasje av et ombygd fyr. Om dagen var fyret museum og turistattraksjon, om kvelden var det studenthus. Heisen var en gammeldags hestekarusell som sirklet langsomt oppover ytterveggene på fyret - komplett med tivolimusikk. Jeg var litt bekymret for hvordan jeg skulle frakte sovesofaen min opp i leiligheten. Og jeg var irritert over at jeg måtte stå i billettkø og vise frem nøkkelkortet mitt hver gang jeg skulle låse meg inn i bygningen jeg bodde i. Men bortsett fra disse bagatellene, prøvde jeg å se lyst på den nye bosituasjonen min.

Jeg er nok ikke så glad i SiO.

fredag 18. april 2008

Sussebass

Før kvelden var omme hadde et dusin av disse, fem av disse og tre av disse inntatt bardisken - i tur og orden - og behørig besunget oss.

Det beste med å holde konsert er festen etterpå. Korfester er ikke som andre orgier. (Og kvinnelige basser er ikke som andre sangere.)

mandag 14. april 2008

Økonominytt

Nå som mange dagligvarebutikker har fått myntinnkast med automatisk telling, føles det straks mindre stusslig å være hun rufsete dama som betaler med 67 kronestykker dagen før lønning.

fredag 11. april 2008

Zigenarkravaller

Rekk opp hånda alle som tror at avisene ville skrevet om "jødeoppgjør" dersom noen snes av Oslos jøder barket sammen!

onsdag 9. april 2008

E-post fra lønnsavdelingen

Vi har hatt noen tekniske problemer i Formula som har medført at du får en
lønnsslipp den 12. april som er feil. Det mangler lønn for alle timene du har
jobbet, mens tilleggene utbetales. Skatt er trukket for alt, og
slippen
er dermed negativ
. Du vil få lønn for alle timer utbetalt den 15.
april. Håper dette ikke skaper for store problemer for deg.

Vennlig
hilsen

XXX
personalrådgiver


(Autentisk tekst. Min utheving.)

mandag 7. april 2008

En lekse jeg gjerne lærer

Ta turen hit og hør på låta som heter The Lesson. Fyttigrisen. Korpsrock råkker bolle!

Norsk Kurveunion spiller på Novafest til helga. Jeg vet i alle fall om ett stykk fersk fan som skal dit.